-
Markkinointistrategia
Tuottaako markkinointistrategianne kilpailuetua vai kiisseliä?
Miten yrityksissä on määritelty markkinointistrategian tavoitteet? Kuinka vahvana ne ovat keskijohdon ja asiakasrajapinnassa työskentelevien henkilöiden selkärangassa. Tehdäänkö asioita tosissaan, uskalletaanko kokeilla uutta ja jopa murtaa olemassa olevaa? Merkittävän kilpailuedun saavuttaminen tarkoittaa… Lue koko kirjoitus
-
Markkinoinnin johtaminen
Pahoittelemme emme voi auttaa
Oletko kuullut myyjältä tällaisen lausahduksen? “Pahoittelemme emme voi auttaa”. Kerroin itse tämän viestin mahdolliselle asiakkaalle. Kyseessä oli yritys, jonka toimitusjohtaja oli lähestynyt minua yrityksensä markkinoinnin kehittämisen suhteen. Yritys oli mielenkiintoinen, jossa… Lue koko kirjoitus
- Markkinoinnin tehtävä on palvella. Mainonnan herättää huomiota.
-
Asiakaskokemus
Miten hyödynnät chatin sivustollasi
Chat on vuoden 2016 nettihitti. Syykin on selvä. Asiakkaat ovat alkaneet tottua ajatukseen erilaisista palvelukanavista ja arvostaakin palveluvalikoiman laajuutta. Siinä missä soittaminen pelottaa suomalaista, on chattailu turvallisen etäistä. Varsinkin verkkokaupassa Chat… Lue koko kirjoitus
-
Verkkopalvelun kehittäminen
Miten hyödynnät chatin sivustollasi
Chat on vuoden 2016 nettihitti. Syykin on selvä. Asiakkaat ovat alkaneet tottua ajatukseen erilaisista palvelukanavista ja arvostaakin palveluvalikoiman laajuutta. Siinä missä soittaminen pelottaa suomalaista, on chattailu turvallisen etäistä. Varsinkin verkkokaupassa Chat… Lue koko kirjoitus
-
Sosiaalinen media
Facebook-sivujen tavoitteet ja mittarit
Markkinoinnin tavoitteena nähdään usein suoraviivaisesti myynnin tuottaminen. Tämä on kuitenkin karkea yleistys. On tavoitteena sitten uuden kysynnän luominen tai olemassa olevaan vastaaminen tulisi oman markkinoinnin tavoite aina huomioida Facebook-sivujen käytössä…. Lue koko kirjoitus
-
Verkkokauppa
Verkkokaupan saldot kuntoon viimeistään nyt
Yritysten taival menestyneen verkkokaupan kanssa voi olla varsin kivinen. Kilpailu voi olla kovaa, eikä omaa menestysreseptiä löydy helposti. Riskiasemassa ovat myymälöihin tottuneiden yritysten verkkokaupat, jotka on puolipakolla perustettu “koska sellainen… Lue koko kirjoitus
-
Verkkokauppa perustaminen
Verkkokaupan perustamisen kolme askelta
Verkkokaupan voi perustaa todella helposti vaikka holvi.com:in varaan. Tämän saat aikaiseksi itsekin. Räätälöitävämpiä verkkokauppoja ovat esimerkiksi WordPressille Woocommerce tai paljon käytetty ja kehuttu Magento. Näiden menestyksekkääseen käyttöön apu saattaa olla… Lue koko kirjoitus
-
Markkinoinnin muutos
Usko ratkaisuun jota ei ole
Tuttu tilanne monessakin yrityksessä. Tehdään niitä asioita, joita on jo tehty. Eikö niin? Yritys on päässyt haluttuun asemaan tai nykyinen koko on ihan tyydyttävä. Markkina tuntuu täydeltä, vastapelureita on mutta mikään… Lue koko kirjoitus
-
Myynti
Vanha myyntikulttuuri rääkkää asiakkaita
Tässä kriittinen kirjoitus, joka koskee markkinointia ja markkinointiviestintää. Operaattoreilla ja asiakkailla on eri tavoitteet, toinen haluaa tuottaa ja myydä tehokkaasti, toinen ostaa halvalla hyvää. Koska molempien osapuolten intressit poikkeavat melkoisesti toisistaan, on… Lue koko kirjoitus