• Markkinointistrategia

    Tuottaako markkinointistrategianne kilpailuetua vai kiisseliä?

    Miten yrityksissä on määritelty markkinointistrategian tavoitteet? Kuinka vahvana ne ovat keskijohdon ja asiakasrajapinnassa työskentelevien henkilöiden selkärangassa. Tehdäänkö asioita tosissaan, uskalletaanko kokeilla uutta ja jopa murtaa olemassa olevaa? Merkittävän kilpailuedun saavuttaminen tarkoittaa… Lue koko kirjoitus

  • Markkinoinnin johtaminen

    Pahoittelemme emme voi auttaa

    Oletko kuullut myyjältä tällaisen lausahduksen? “Pahoittelemme emme voi auttaa”. Kerroin itse tämän viestin mahdolliselle asiakkaalle. Kyseessä oli yritys, jonka toimitusjohtaja oli lähestynyt minua yrityksensä markkinoinnin kehittämisen suhteen. Yritys oli mielenkiintoinen, jossa… Lue koko kirjoitus

  • Markkinoinnin tehtävä on palvella. Mainonnan herättää huomiota.
  • Asiakaskokemus

    Miten hyödynnät chatin sivustollasi

    Chat on vuoden 2016 nettihitti. Syykin on selvä. Asiakkaat ovat alkaneet tottua ajatukseen erilaisista palvelukanavista ja arvostaakin palveluvalikoiman laajuutta. Siinä missä soittaminen pelottaa suomalaista, on chattailu turvallisen etäistä. Varsinkin verkkokaupassa Chat… Lue koko kirjoitus

  • Verkkopalvelun kehittäminen

    Miten hyödynnät chatin sivustollasi

    Chat on vuoden 2016 nettihitti. Syykin on selvä. Asiakkaat ovat alkaneet tottua ajatukseen erilaisista palvelukanavista ja arvostaakin palveluvalikoiman laajuutta. Siinä missä soittaminen pelottaa suomalaista, on chattailu turvallisen etäistä. Varsinkin verkkokaupassa Chat… Lue koko kirjoitus

  • Sosiaalinen media

    Facebook-sivujen tavoitteet ja mittarit

    Markkinoinnin tavoitteena nähdään usein suoraviivaisesti myynnin tuottaminen. Tämä on kuitenkin karkea yleistys. On tavoitteena sitten uuden kysynnän luominen tai olemassa olevaan vastaaminen tulisi oman markkinoinnin tavoite aina huomioida Facebook-sivujen käytössä…. Lue koko kirjoitus

  • Verkkokauppa

    Verkkokaupan saldot kuntoon viimeistään nyt

    Yritysten taival menestyneen verkkokaupan kanssa voi olla varsin kivinen. Kilpailu voi olla kovaa, eikä omaa menestysreseptiä löydy helposti. Riskiasemassa ovat myymälöihin tottuneiden yritysten verkkokaupat, jotka on puolipakolla perustettu “koska sellainen… Lue koko kirjoitus

  • Verkkokauppa perustaminen

    Verkkokaupan perustamisen kolme askelta

    Verkkokaupan voi perustaa todella helposti vaikka holvi.com:in varaan. Tämän saat aikaiseksi itsekin. Räätälöitävämpiä verkkokauppoja ovat esimerkiksi WordPressille Woocommerce tai paljon käytetty ja kehuttu Magento. Näiden menestyksekkääseen käyttöön apu saattaa olla… Lue koko kirjoitus

  • Markkinoinnin muutos

    Usko ratkaisuun jota ei ole

    Tuttu tilanne monessakin yrityksessä. Tehdään niitä asioita, joita on jo tehty. Eikö niin? Yritys on päässyt haluttuun asemaan tai nykyinen koko on ihan tyydyttävä. Markkina tuntuu täydeltä, vastapelureita on mutta mikään… Lue koko kirjoitus

  • Myynti

    Vanha myyntikulttuuri rääkkää asiakkaita 

    Tässä kriittinen kirjoitus, joka koskee markkinointia ja markkinointiviestintää. Operaattoreilla ja asiakkailla on eri tavoitteet, toinen haluaa tuottaa ja myydä tehokkaasti, toinen ostaa halvalla hyvää. Koska molempien osapuolten intressit poikkeavat melkoisesti toisistaan, on… Lue koko kirjoitus